QUÈ HE APRÈS?
En aquest tema m'han parlat sobre temes, com la població, l'esperança de vida o el racisme.
El Cesc ens ha explicat que hi ha uns 7 mil milions de persones (7.000.000.000.000) arreu del món.
I que la poblacuó augmenta cada any, cada mes, cada dia i fins i tot cada segon que passa. Si, cada segon néixen cinc persones per dos que moren, o sigui que néixen tres per segon.
L'any 1950 hi havia 2 mil milions de persones, ara hi ha 5 mil milions de persones mes. Però tranquils el món és molt gran ,tots junts cabriem a los Angeles, California.
Us preguntareu que com pot ser això possible, (que hagi incrementat tant la població) si la gent cada cop té menys fills i filles.
La resposta a aquesta pregunta és l'increment de l'esperança de vida (la vida aproximada que té la gent).
L'esperança de vida ha incrementat gràcies a diferents factors, que giren entorn als diners.
-Les guerres i dictadures del passat: molts homes morien lluitant i molta altre gent moria de la fam. Ara no n'hi ha tantes (de guerres i dictadures), sobretot en països més desenvolupats, com els europeus.
-La ciència: els cientifics han investigat molt sobre medicina, i han trobat remei a moltes malàlties i epidèmies que abans es desconeixien.
-L'alimentació: ara tothom menja més quantitat, més variat i de millor qualitat.
Desde el meu punt de vista els diners són vitals per poder viure bé.
Un altra cosa que he après són les piràmides d'edat.
Hi ha tres tipus: la piràmide triangular, hi neixen molts nadons, però no tos sobreviuen, hi ha molta infancia, bastanta edat adulta, poc envelliment i encara menys sobre envelliment. Els països del tercer món són els que normalment tenen aquest tipus de piràmide.
Aquesta és la piràmide de Ghana, un païs de l'Àfrica.
La segona piràmide és la de campana, no hi ha tanta diferència de població en cada tipus d'edat. Els països del segon món acostumen a tenir aquest tipus de piràmide.
Aquesta és una piràmide d'edat de l'Argentina.
L'últim tipus de piràmide és la d'urma, hi ha poca natalitat, però també poca mortalitat. L'esperança de vida és alta. Els països més desenvolupats tenen aquesta piràmide.
A banda de la població i l''esperança de vida, també hem donat una ullada a l'apartat del racisme.
La definició de RACISME és ben senzilla; creure que al teva raça és superior a les altres. Alguns diran que no hi ha raçes, que som tots iguals, però jo no hi estic d'acord, crec que si hi ha diferents raçes, per mi una raça és, un color de pell, una cultura i/o una llengua específiques.
Molta gent diu que no és racista però en el fons quan tenim algú d'un altra cúltura al costat ens incomoda.
Jo crec que això anirà cambiant a millor, ja que el món cada cop es barreja més entre si (és a dir gent d'altres països ve, i gent d'aquí se'n va.) i tothom estarà més acostumat a altres cultures.
COM HO HE APRÈS?
Ho he après mitjançant el professor amb l'ajuda de la tecnologia (la pissarra digital). També vaig fer un projecte en parelles on haviem de contestar diverses preguntes sobre el tant per cent de la immigració o el tant per cent d'homes i dones a Espanya, Catalunya i el Tarragonès. A vegades els gràfics els representavaamb diagrames de barres o sobretot de sectors.
La pregunta més estranya del treball ha estat la primera, que parlava sobre un poble de Polonia, (amb un nom inpornuciable) on a l'última década havien nascut només noies, clar era un poble molt petit on hi neixia una persona de mitjana a l'any. La resposta al misteri és la casualitat.
També hem fet un joc de rol on cada persona desempenyava un paper dins d'una ciutat on hi arriben immigrants. Els immigrants han d'intentar fer gestions, com apuntar als seus fills a l'escola, o trobar feina, també han d'intentar que la policia no els pilli i no els posi a la presó.
La meva feina era fer de delegat del govern. Aquí us poso un video on ho explico millor:
COM M'HAN AVALUAT?
La nota ve de la primera part del blog, que vam fer ja fa cosa d'un mes. També hem fet un clàssic exàmen del Cesc per la plataforma on hi havia preguntes sobre el racisme, la immigració, la població a Catalunya i Espanya... És a dir tot el que ha sortit al tema. L'única nota que queda és la del blog (la segona part) tot el blog, els apartats de què en sé, com ho he après i com m'han avaluat.
Aquestes són les meves notes: Estic satisfet, crec que m'he esforçat al blog i mereixo la nota, en canvi la del examen (el 8,80) crec que ha sigut una mica de sort, algunes preguntes no les sabia o almenys no n'estava segur, però al final he tret una bona nota.
La nota ve de la primera part del blog, que vam fer ja fa cosa d'un mes. També hem fet un clàssic exàmen del Cesc per la plataforma on hi havia preguntes sobre el racisme, la immigració, la població a Catalunya i Espanya... És a dir tot el que ha sortit al tema. L'única nota que queda és la del blog (la segona part) tot el blog, els apartats de què en sé, com ho he après i com m'han avaluat.
Aquestes són les meves notes: Estic satisfet, crec que m'he esforçat al blog i mereixo la nota, en canvi la del examen (el 8,80) crec que ha sigut una mica de sort, algunes preguntes no les sabia o almenys no n'estava segur, però al final he tret una bona nota.
t'has esforçat , però jo també he d'aprendre a fer aquest apartat abans de parlar-vos dels diferents apartats, per veure què en sabeu realment. segueix així
ResponderEliminarm'ha agradat la idea de fer-ho els quatre junts. potser m'esperava que parlessis de si trobaves just o no el joc dels bastonets, fer una acció deixant la vida a l'atzar
ResponderEliminar